Translate

måndag 15 september 2014

Alla har sina egna åsikter

Nu har valvakan för detta år avslutats och Sverige har sagt sitt, dom rödgröna vann mot alliansen men tyvärr med en minoritetsregering. Man ser mycket på sociala medier att det är missnöje i landet, folk klagar på varför andra röstat på SD och dom som röstat på SD ifrågasätter varför dom inte få ha en egen åsikt. Okej men varför får då ni ifrågasätta dom som röstat på alliansen eller dom rödgröna? Är det inte lite dubbelmoral att säga att ni inte får ha en åsikt medan dom andra inte får tycka illa om SD. Ska vi inte alla vara glad för att vi har rösträtt i Sverige? Eller att vi har yttrandefrihet? För det enda jag har sett dom här senaste 24 timmarna är bara dålig kritik. Tycker ni att det skulle vara bättre om vi hade diktatur då eller? Där alla inte har rösträtt och landet kanske styrs av en makt galen person. Nu är det säkert några som tycker jag pratar massa skit men då får ni göra det eftersom det är vad  ni tycker, det är eran åsikt! Visst jag är inte superglad över att SD var Sveriges tredje största parti men jag förstår inte all denna smutskastning som dom flesta gör mot varandra. Men man kan kanske inte diskutera politik och pengar på sociala medier för det blir bara en massa bråk. Själv är jag ändå tacksam för att dom rödgröna vann och hoppas att riksdagen kan arbeta tillsammans och tänka på Sveriges befolkning istället för sin egen vinning, för det kommer ni bara förlora röster på. Nu hoppas jag bara att vi kan försöka vara positiva och hålla ihop för ett bättre Sverige där alla har olika åsikter och rösträtt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar