Translate

tisdag 12 november 2013

Sommarens projekt!

Den här sommaren så bestämde jag mig för att fixa ett litet rum i våran stuga som ligger alldeles intill mitt sovrum, så fort jag klev in i rummet i mitten/slutet på våren när vi skulle städa innför sommaren så fick jag upp en syn i huvudet om hur det skulle se ut. Och detta kanske låter klycshigt men det blev exakt som jag hade tänkt mig och nästa år är jag på det igen men då ska vi fixa lite belysning, tavlor/foton och någon text på väggen. Jag fick som tur hjälp av mina två musketörer och min fina mamma med rummet så jag ska inte stå helt själv för skapandet.
Från början såg det ut så(fast där hann vi måla halva väggen)


Till att det blev såhär mysigt och fint!


Visst sladdarna sabbar ju känslan lite och dom röda mattorna, men som sagt så ska det finslipas till nästa år och då ska jag ta bättre bilder men just där hade jag inte min kamera och ni vet ju att det är lite svårt att ta bra bilder med en mobil.
Idéen till taket med dom vita lakanen fick jag faktiskt av min andra idol Ernst, på ett sommar program som gick för länge sedan så fixa han om en liten lada med ett slags loft som han hade vita lakan i taket på och det var grymt fint, enkelt och mysigt, det var väl lite där ifrån jag fick min inspiritation ifrån med till rummet.


Nästa år vill jag försöka få in en liten känsla av det man ser på dom här två bilderna ovan, tycker det ser jätte mysigt och fint ut! Man vill liksom bara lägga sig ner och göra ingenting när man ser det. Man får någon typ av lugn när man ser bilderna och vart man än skulle vara i världen så skulle man nog få en känsla av hemma när man såg det där.

6 kommentarer:

  1. Du är då duktig Emma. jag fick ju äran att måla lite jag :-)

    SvaraRadera
  2. Man tackar så mycket! Haha joo du! :)

    SvaraRadera
  3. Men oj vad fint och mysigt! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack Emelie! Det är ett riktigt mysigt rum att vara i! :D

      Radera