Translate

onsdag 4 juni 2014

Dagen med ett stort D

Idag hade jag och mamma våran föreläsning, var så sjukt nervös över det och var rädd att det skulle gå helt snett. Men det gick jätte bra vi fick många kramar och jätte fina ord efteråt och jag fick alla att börja grina eftersom jag började grina, oväntat va? ;)
Jag kan bara inte låta bli att vara känslomässig när det gäller sånt som HBTQ personer och min bror. Jag vill verkligen ur djupet av mitt hjärta göra allt vad jag kan så att människor ska VÅGA tala om vem dom är utan att bli kränkt, jag vill vara den öppna famnen till dom som inte har en förälder att prata med eller någon alls att prata med, jag vill vara den som alltid lyssnar och försöker göra allt för att underlätta den personens liv med ett rejält stöd och förståelse. Jag kom på en massa saker i efterhand som jag kunde har sagt men så är det ju alltid och dom som lyssnade var nöjda och stolta över oss och det var det ända som betydde något. Efter det så lyssnade vi på härliga Maria Hansson Nielsen, så inspirerande föreläsning aså det var så att jag fick tupp skinn alltså. Såna människor som henne behövs det verkligen mer av med den kunskapen och förståelsen för trans personer, fick reda på många mer olika trans personer som jag inte ens visste att dem fanns. Tycker dock att det är synd att det var få som lyssnade och fick lära sig mer om det och att det är så dåligt Pride flaggat i stan!
Bussarna, kultur skolan, kommun huset och gågatan borde ju ha massor med Pride flaggor ju!
Visa upp Söderhamns stolthet till att våga vara öppna som kommun, ha en massa Pride produkter i affärerna och stöd Söderhamn Pride! Jag har målat naglarna i Pride flaggans färger på både mig själv, min mamma och hennes väninna så jag är regnbågs fin ifrån topp till tå! Bara något sånt litet är så betydelsefullt för HBTQ personer och att visa sin stolthet. Denna vecka ser jag verkligen fram emot, finns inge bättre än Pride jag bli så glad och upprymd över detta. Fick även ett erbjudande idag av en viktig person och jag sa ja på en gång utan natt tveka så snart får ni allt vara med om fantastiska saker!
Detta kommer bli så kul och kunskaps givande för så många att det känns så jäkla bra och starkt!
Imorgon ska jag och mamma även gå och lyssna på underbara Fredric som ska ha en föreläsning om att komma ut som homosexuell nyligen, det kommer vara kl 5 på stadsbiblioteket. Ser så fram emot det och hoppas att många fler kommer dit och lyssnar och visar intresse för en bättre framtid för det behövs!
Kärlek åt den fria och obegränsade kärleken mellan människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar